Autorica: Ana Škaro

U svom radu osmislila sam i implementirala jedinstven didaktički alat koji služi za razvoj govornih vještina i samopouzdanja pri javnom govorenju. Alat koji sam nazvala Mikrofončica jest mikrofon izrađen od drvenog štapića i glave lutke s ciljem razvijanja govornih vještina učenika, poticanja izražavanja mišljenja, osjećaja i stavova, kreativnog povezivanja nastavnih sadržaja i govorne produkcije, ali i razvijanja aktivnoga slušanja i međusobnom poštovanja. Mikrofončica je u našem razredu postala simbol izražavanja, pažnje i suradnje te snažan motivacijski alat za poticanje govora.

 

Kako ju upotrijebiti u nastavi?

Učenici vrlo brzo prihvaćaju Mikrofončicu kao glasnogovornicu razreda. Pravilo je jednostavno: tko drži Mikrofončicu  taj ima pravo i prostor za govor, dok ostali pažljivo slušaju.

Primjeri:

  1. Intervjui s likovima iz književnih djela

Učenici ulaze u uloge likova iz pročitanih djela, dok sugovornici upotrebljavaju Mikrofončicu kako bi postavljali pitanja (poput novinara).

  1. TV emisije i radijske minute
    Učenici kreiraju kratke emisije, vijesti ili reklame u kojima koriste Mikrofončicu. Mogu biti voditelji, reporteri, sugovornici.
  2. Opis slika i predmeta
    Mikrofončica se koristi u opisivanju ilustracija, predmeta iz prirode, umjetničkih djela…
  3. Moje emocije
    Mikrofončica je dobar posrednik i u izražavanju emocija. Učenici lakše govore kako se osjećaju jer im ona daje određenu sigurnost i zaštitu.    
  4. Završna evaluacija sata
    Učenici upotrebljavaju Mikrofončicu kako bi odgovorili na pitanja poput: „Danas sam naučio…“, „Najviše mi se svidjelo…“, „Želim još saznati o…“…

Odgojno-obrazovni ishodi

Š HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje.; OŠ HJ B.1.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.

osr A.1.1. Razvija sliku o sebi.; osr A.1.2. Upravlja emocijama i ponašanjem.; osr A.1.3. Razvija svoje potencijale.; uku A.1.4. 4. Kritičko mišljenje: Učenik oblikuje i izražava svoje misli i osjećaje.

 

Zaključak

Mikrofončica nije samo simbol pažnje i govora nego i metafora sigurnog prostora u kojem svaki učenik ima pravo na svoj glas. Njena uporaba nadilazi klasične metode poučavanja i unosi živost, razigranost i demokratičnost u učionicu. Jednostavna u izradi, ali izuzetno snažna u pedagoškom učinku, Mikrofončica može lako pronaći svoje mjesto u svakom razredu koji njeguje aktivno učenje, suradnju i izražavanje.

Skip to content