Autorica: Ana Škaro

Kućica priča priče

Aktivnosti koje se mogu provesti s izradom papirnate kućice integriraju više nastavnih sadržaja i područja što omogućuje učiteljima da ju prilagode različitim temama i nastavnim predmetima poput sata razrednika, hrvatskoga jezika, prirode i društva i likovne kulture. Aktivnosti se temelje na dramskom odgojnom radu u kombinaciji s pripovijedanjem i likovnim izražavanjem. Učenici izradom kućice razvijaju finu motoriku, prostornu orijentaciju i estetsku osjetljivost. Kućica postaje scenski rekvizit, narativna pozornica i simbol unutarnjeg svijeta likova koje učenici oživljavaju. Aktivnosti potiču govorne vještine, osnažuju socijalno-emocionalne vještine i pružaju siguran prostor za izražavanje doživljaja, osjećaja i ideja.

Kućicu je najbolje prvo obojiti sa svih strana, a zatim izrezati po priloženom nacrtu. Iscrtane linije se zarežu, a prorezi umetnu jedan u drugi. Potrebno ju je isprintati na debljem papiru ili zalijepiti na karton.

AKTIVNOSTI:

Tko živi u kućici?

Učenici zamišljaju lik koji živi u kućici (ili ga odredi učitelj). Zatim crtaju po stranicama kućice ono što smatraju da se nalazi u njoj. Po završetku predstavljaju svoj rad pričajući o životu, svakodnevici ili nekom događaju vezanom uz lik koji živi u kućici. Učenici mogu na svaku stranu kućice i napisati kratke rečenice o tome tko je stanar kućice, koliko ima godina, što voli raditi/jesti… pa kućica postaje svojevrsna slikovnica.

Kućica priča priču

Učenici postaju glas kućice te pričaju njezinu priču iz 1. lica: Tko ju je izgradio?; Koje je događaje doživjela?; Tko je u njoj živio?; Što je čula ili osjećala?…

Neočekivani gost

Učenici dobiju drvene pijune koji predstavljaju određenu osobu. Jedan učenik igra stanovnika kućice, a drugi neočekivanog gosta koji pokuca na vrata i donosi neki problem, tajnu, iznenađenje ili traži pomoć. Scena se razvija improviziranim dijalogom.

Četiri godišnja doba (scenografija za lutkarsku etidu)

Svaka strana kućice predstavlja jedno godišnje doba, a djeca s lutkama od papira (ili nekog drugog materijala) kao što su sunce, list, pahuljica i cvijet izvode etidu u kojoj prikazuju promjene i događaje tijekom svakog godišnjeg doba.

Kućica emocija

Svaka strana kućice može predstavljati jednu emociju. Djeca u nekoliko rečenica objašnjavaju zašto se kućica tako osjeća. Rečenice zapisuju i lijepe na kućicu uz odgovarajuću emociju.

 

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI:

OŠ HJ A.2.1. Učenik razgovara i govori u skladu s temom iz svakodnevnoga života i poštuje pravila uljudnoga ophođenja.; OŠ HJ A.2.5. Učenik upotrebljava i objašnjava riječi, sintagme i rečenice u skladu s komunikacijskom situacijom.

OŠ LK A.2.1.Učenik likovnim i vizualnim izražavanjem interpretira različite sadržaje.

osr A.1.1. Razvija sliku o sebi.; osr A.1.2. Upravlja emocijama i ponašanjem.; osr A.1.3. Razvija svoje potencijale.; uku A.1.4. 4. Kritičko mišljenje: Učenik oblikuje i izražava svoje misli i osjećaje.; uku A.1.3 3. Kreativno mišljenje: Učenik spontano i kreativno oblikuje i izražava svoje misli i osjećaje pri učenju i rješavanju problema.

Skip to content